
Zendesk användarguide
CalWin AB har tagit i bruk webblösningen Zendesk för att följa upp alla typer av små och större CalWin-ärenden för våra kunder. Du kan skicka in ärenden till Zendesk själv genom att skicka ett e-postmeddelande till support@calwin.zendesk.com som visas nedan.
Ett ärende kan ha olika karaktär, så det är viktigt att du beskriver det så noggrant som möjligt. Ämnesfältet i e-postmeddelandet kommer också att vara ämnesfältet i Zendesk.
Om din e-postadress är haakan@trafonster.se kommer ärendet automatiskt att kopplas till kunden 'Trafonster' i Zendesk.
E-postadressen haakan@trafonster.se kommer också att skapas som en 'slutanvändare' i Zendesk och ta emot kopior av allt som görs av ändringar eller kommentarer på ärendet.
'Anton' svarar på e-postmeddelandet på vanligt sätt utan att tänka på att det kommer från Zendesk.
Ett ärende är öppet i Zendesk tills det stängs av en CalWin-konsult. Om ärendet fortfarande inte är färdigt eftersom ändringen som skulle göras inte fungerade som avsett, kan du öppna ärendet igen genom att skriva en ny kommentar i e-postmeddelandet.
Ett ärende är öppet i Zendesk tills det stängs av en CalWin-konsult. Om ärendet fortfarande inte är färdigt eftersom ändringen som skulle göras inte fungerade som avsett, kan du öppna ärendet igen genom att skriva en ny kommentar i e-postmeddelandet.
BRA ÖVERSIKT ÖVER DINA EGNA ÄRENDEN
Haakan kan också logga in på www.zendesk.com med sitt användarnamn haakan@trafonster.se, och få en översikt över alla ärenden till hans företag ‘Trafonster’.
Adress https://calwin.zendesk.com/
- Logga in
- Registrera, för att skapa ny användare
- Välj “Mina aktiviteter”
- Få en översikt över ärenden som har registrerat
Om du vill ha en ny förfrågan kan du välja att registrera detta här, eller skicka ett e-postmeddelande till support@calwin.zendesk.com